2011. június 9., csütörtök

Epres vaníliafagylalt őzgerincben


Végre megérkezett az eperízű eperszezon és végre nálunk is lehet vásárolni finom szatmári epret. Igaz, ez a szezon mindig keveset tart - általában 2-3 hét alatt lecseng -, de szeretem megvárni ezt az időszakot, mert igazából ilyenkor eszem jó étvággyal az epret. Amúgy van már eper nálunk több mint egy hónapja, szép, mutatós, kívánatos, míg meg nem kóstolja az ember, ui. csak így lehet megtapasztalni, mennyire silány a minősége a szatmári, igazi földben termesztett, napot, esőt látott eperhez képest. Emiatt, ha megjelenik a szatmári eper a piacon, igyekszem minél többször, minél többet venni belőle, hogy télen is legyen amit elővenni a fagyasztóból, illetve a kamarából. A hét végén négy kiló epret vettem, annak egy részéből befőtt készült, a nagyon szép szemeket lefagyasztottam, pucolás közben jelentős mennyiséget elfogyasztottunk és csekély hányadából fagylalt készült.

Hozzávalók: 25-30 dkg eper, 10-12 evőkanál cukor, 1-2 tasak vaníliás cukor, 2 egész tojás és két tojássárga, 0,5 l tej, 0,5 l tejszín.

Elkészítése: Az epret megmossuk, leszárazzuk, majd apró darabokra vágjuk. A tojásokat a tojássárgákkal, 5-6 evőkanál cukorral és a vaníliás cukorral habosra kavarjuk, lassan hozzákavarjuk a tejet is, majd lassú tűzön sűrű krémet főzünk. Ha a krém besűrűsödött, az edényt hidegvizes tálba merítve hirtelen lehűtjük, majd a masszához adjuk a feldarabolt epret. A tejszínt kemény habbá verjük, ha nem cukrozott, közben hozzáadunk 5-6 kanál cukrot, majd az így nyert tejszínhabot lazán a tojáskrémhez kavarjuk. Ezt a masszát fóliával bélelt őzgerincbe, illetve műanyag dobozokba öntjük, majd mélyhűtőben kifagyasztjuk. Kb. 5-6 óra múlva, miután teljesen megfagyott, a formából tálcára borítjuk, szeleteljük és azonnal tálaljuk. Őzgerincben olyankor érdemes készíteni, ha nagyobb társaságnak készítjük és egyszerre el is fogyasztják a fagylaltot.
Az eMpszi táplálkozási ajánlása szerint étkezők tésztanapon fogyaszthatják.

Jó fakanálforgatást!

8 megjegyzés:

Anikó írta...

Alíz, nálunk is így van az eperrel, a hiperekbe hozzák ki tudja honnan, nagyszemű, de íze semmi, mint a víz. Most meg már lehet kapni nálunk is az itt termett, szabadföldi, jó ízes, illatos epret. Szerintem is mindig meg kell várni a mi éghajlatunkon termő gyümölcsöket, zöldségeket, ki hallot olyat, hogy télen görögdinnye, az nem normális, nem is egészséges. Lehet nem a dinnyével lenne a baj, hanem amivel kezelik, hogy bírja a hosszú szállítást, rakodásokat, mi meg együk meg a mérgeket. Látod az uborkával is micsoda cirkusz volt, hiába derült ki nem is az uborka a ludas, fogalmuk nincs mi okozta a járványt, szóval jobb a hazait enni mindenben:-))))

Bianka írta...

Fantasztikusan néz ki

mellissina2 írta...

Nagyon szép a fejléc!!!!
Az epres desszert pedig egyenesen tökéletes,imádok mindent ami epres,elkészitem!!!!Köszi!

Reka írta...

Igazad van, rovid nalunka szezon, ki kell hasznalni!!! Fincsi lehet a fagyid :-)))).

duende írta...

Kérnék szépen egy (kéthá) szeletkét... :)

4Gyerek írta...

lipi-lapival vagy nélküle, most így este tíz óra tájban letolnék pár szelettel.

Alíz, Erdélyből írta...

Hűha, egy nap nem vagyok itthon, és márismennyi bejegyzés érkezik. :) Tegnap ui., Csíkszeredában voltam szülői értekezleten, eléggé későn kerültem haza és már fáradt voltam válaszolgatni, de most megteszem.

Anikó: Tökéletesen egyetártek veled.:)

Bianka: Köszönöm!

Mellissina2: A fejlécen látható petúniák a szomszédasszonyom erkélyén nőnek és ő kért meg, hogy fotózzam le, és rakjam ki a blogom fejlécére. Sopk sikert a kipróbáláshoz. :)

Réka: Fincsi volt bizony, de hamar elfogyott. :)

Duende: Csatolt fájlban jöhet? :)))

4gyerek: A lipi-lapi citromfű és dekorációs célokat szolgál. :))) Csak azért van ott,mert én is úgy akartam tenni, mint a "nagyok". :)))

4Gyerek írta...

sejtettem ám a dekor célt. nem vágtam egyből a témát, hogy épp citromfű avagy menta, friss hajtásokon nem vagyok képes szaglás-közeli szemlélés nélkül felismerni.
ja, és a kecskés dekort egyedül szoktam megenni a családból. szal nekem tényleg jöhet(ett volna).

na jó, megyek s kiveszem a fagyasztóból az ln darabocskáim. vagyis megvárom a lányokat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails