2011. július 9., szombat

Petrezselyemzöld télire

A petrezselyemzöld az egyik legnépszerűbb és leggyakrabban használt zöldfűszerünk. Használjuk levesekben, köretek ízesítésére, mártásokban és szószokban, főételeket díszítünk vele és saláták ízvilágát gazdagítjuk a petrezselyem levelével. Kétféle változata ismert, a csokros és az egyszerű, sima petrezselyemlevél. A csokrost főleg díszítésekre használjuk, a sima tapasztalatom szerint aromásabb, ételek ízesítésére inkább ez utóbbit használom. Az interneten mindenféle "okosságot" lehet olvasni róla, többek közt, hogy gazdag C-vitaminban, tartalmaz béta-karotint, B12-t, klorofilt és zsírsavakat ezáltal erősítve az immunrendszert. Vízhajtó hatású, serkenti a vese működését, oldja a vesekövet, elősegíti a lép és a gyomor működését, javítja az emésztést és megelőzi a puffadást. Szóval, sok mindenre jó, ezért érdemes télire is tárolni, sőt, aki panellakásban lakik, mint én és csak ritkán jut friss petrezselyemzöldhöz, jól teszi, ha nyári használatra is lefagyasztja a fölösleget, amit éppen nem használ el. A minap friss petrezselymet vettem, jó bokros lombozattal és zöldet biza lefagyasztottam, hogy legyen olyankor is, amikor éppen nincs kéznél friss.

Hozzávalók: tetszőleges mennyiségű petrezselyemzöld.

Elkészítése: A petrezselyemzöldet folyó víz alatt alaposan megmossuk, majd a leveleket leszedjük egy szűrőbe. Megvárjuk míg a vize lecsöpög, aztán éles késsel finomra vágjuk. A finomra vágott petrezselyemzöldet egy szitán szétterítjük, majd betesszük a fagyasztóba. Amíg megfagy, többször is átforgatjuk, majd műanyagdobozba tesszük és fagyasztóban tároljuk. Felhasználáskor nem várjuk meg, hogy kiengedjen, hanem egyenesen a forró ételbe tesszük.

Jó fakanálforgatást!

6 megjegyzés:

iri írta...

Nagyon jol nezel ki a kepen,kedves fakanalforgato , ki olyan jol forgatod a tollat!

Ritmus írta...

De jó kis ötleteid vannak!! Köszi!! Megnézem a többi receptedet is! Nagyon tetszik minden!!

Petra írta...

A kertemben van metélőpetrezselyem, és én is le szoktam fagyasztani télire. Úgy tapasztaltam, hogy az ételeknek is sokkal finomabb zamatot ad, mint a szárított változat.

Adél írta...

Én is szoktam lefagyasztani,de jégkockatartóba teszem és egy kis vizzel felöntöm ,aztán ,ha megfagyott kiveszem belőle és zacskóba teszem.

Alíz írta...

Iri: köszönöm a kedves szavaid. Az a kép a tavaly készült a 30 éves érettségi találkozómon és a barátnőm mellől "vágtam le magam", mert nekem is tetszett a fotó. A "tollforgatás" és "fakanálforgatás" képessége Isten ajándéka, nem az én érdemem, csak igyekszem jól "sáfárkodni" mindkettővel.

Ritmus: köszönöm az elismerést és Isten hozott nálam! Az ötleteket pedig a kísérletező hangulatom hordozza, van, ami beválik, van, ami nem. Amúgy a petrezselyemzöldet már mindenféle változatban megpróbáltam tartósítani kezdve a sóban eltevéstől a szárításig, de a legjobbnak a fagyasztás bizonyult. Már évek óta így tartósítom, csak most került sor rá, hogy beblogoljam.

Petra: Igen, így van, én is ezért tértem át a szárításról a fagyasztásra. Így sokkal intenzívebben megőrzi az eredeti aromáját.

Adél: Érdekes ötletnek tartom a Te változatod is.

Unknown írta...

Frici:
A zöldség zöldet húsdarálón szoktam átengedni úgy megy a jégkockagyártó műanyagba,s fagyás után zacskózom a kockákat.(Csak egy ötlet)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails