2012. január 8., vasárnap

Mandulás burgonyagombóc

Egész decemberben buliztam, kezdve a születésnapi meglepetéspartitól egész mostanig vízkereszt napjáig, amikoris unokaöcséméket láttam vendégül. Vagyis az igazából úgy volt, hogy előbb volt a meglepetésparti, amit a lányom "manipulált", aztán volt még egy szülinapi parti, amit Erika - régi osztálytársam szervezett. Utána mentünk Csíkszeredába céges bulira, ahol már nem volt téma a szülinapom, de attól még buli volt. Aztán jött karácsony és azzal együtt hazajöttek a gyermekek, az ünnep másodnapján a lányom 18 és az én 50 éves szülinapomra való utalásokkal kis szűkkörű családi vacsora volt. Majd jöttek öcsémék ugyanezen okból kifolyólag aprószentek napján, aztán jött a szilveszterezés megint Csíkszeredában a régi osztálytársakkal. És vízkereszt napján ismét visszatértünk a december eleji témára a kettős ünnepre, vagyis a lányom 18 és az én 50 éves szülinapunkra. Szóval, azt nem mondhatom, hogy az 50. szülinapom nem volt rendesen megünnepelve. Természetesen, ezekre az alkalmakra főztem is tisztességesen, volt, amit lefotóztam, volt, amit nem. Ezt a finomságot viszont sikerült megörökíteni és be is blogolom a tányérról azt az ételt, aminek a receptje még nincs leírva. Vagyis ez egy egyszerű vörösboros marhapörkölt, gyömbéres-mazsolás rizzsel, mandulás burgonygombóccal és vörösborban fojtott körtével. Laci unokaöcsém elégedetten hümmögött, s bár ódzkodott a körtétől, végül azt is megkóstolta, Otti, a felesége megállapította: különleges és nagyon finom. Édesanyámnak és keresztanyámnak határozottan ízlett. Na, ha jól látom, akkor csak a mandulás burgonyagombóc nincs beblogolva, így hát most az következik.

Hozzávalók: 2 nagy krumpli, evőkanálnyi vaj, só vagy 6-8 evőkanál maradék krumplipüré; 4-5 evőkanál őrölt mandula, 1 tojás, liszt, amennyit felvesz, fél kiskanálnyi sütőpor, olaj, a sütéshez.

A krumplit meghámozzuk, nagy kockára vágjuk, sózzuk és kevés vízzel feltesszük főni. Ha megfőtt, a levének nagy részét letöltjük, a többi lével összetörjük, és a vajjal habosra kavarjuk. Hozzáadjuk a tojást, beledolgozzuk a mandulaörleményt, a sütőport és annyi lisztet, hogy jól formázható tésztát nyerjünk. Ezután tetszés szerinti nagyságú gombócokat formálunk belőle és bő, forró olajban ropogós pirosra sütjük. Vadhúsok vagy marhapörkölt mellé tálaljuk köretnek, de feltétként is szolgálhatjuk főzelékek mellé. Önmagában fogyasztva borssal és sajttal főszerezve kiváló sörkorcsolya.

Jó fakanálforgatást! 

7 megjegyzés:

Éva írta...

Akkor jó sokat buliztál az előző év végén és most is ! Legalább kikapcsolódtál frissen veted bele magad a munkába! Nagyon guszta és jól hangzik ez a recept! Felkeltette az érdeklődésemet mivel szeretem a krumplis ételeket!Kifogom próbálni!

Kati írta...

Akkor egész évben bulizni fogsz, ha így kezdted az évet:)
Én is a napokban készítettem krumpligombócot maradékhasznosítás miatt, de én nem voltam ennyire bátor a fűszerezésben:)

Gerdi írta...

Nem semmi összeállítás, de a gombóc piszkálja legjobban a csőrömet. Maradt is ma egy kevés krumplipüré, holnap gombócként végzi:-)

Alíz írta...

Éva: igen, így visszatekintve tűnt fel nekem is, hogy decembert lényegében átbuliztam. Ez a gombóc pedig valóban finom, érdemes kipróbálni. Kíváncsi vagyok, elnyeri-e a tetszéseteket. :)

Kati: Isten őrizz, hogy egész évben bulizzak! :))) Jóból is megárt a sok. Nem igazán értem, mit értesz a merész fűszerezésen, hiszen són kívül gyakorlatilag fűszer nincs benne. A mandula egy kísérlet volt lényegében, ami bevált és a következőben növelni fogom az adagot, mert úgy érzem, megbírja.

Gerdi: Na, ez az, a maradék krumplipüré hasznosítására a legjobb ez a recept. Ha ugyanazon főételhez kanálod köretként, akkor is teljesen feldobja, megváltoztatja az ételt. Majd számolj be a tapasztalataidról!

Gerdi írta...

Alíz, elkészült, és nagyon fincsi lett:-) Bár azt hiszem, több lisztet kellett volna tennem hozzá, mert kicsit ellapultak sülés közben. No meg mandula kimaradt, de tettem bele csipet fehérborsot és szerecsendiót. Lesz legközelebb is! Újabb krumplis finomsággal bővült a repertoár, köszi a receptet!

Roza írta...

Kétségtelenül nagyon guszta!:)

Alíz írta...

Gerdi: amit Te készítettél az egy újabb változat! Ha még nem tetted meg, okvetlenül bolgold be! :)

Róza: finom is. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails