2012. május 5., szombat

Profiterol fiatalkoromból

Ifjúkorom nagy kedvence volt a profiterol, amit annak idején az 1970-80-as években csak a nagyvárosok cukrászdáiban lehetett vásárolni. A legjobbat viszont Bukarestben készítették. Ha pedig úgy adódott, hogy Bukarestben jártam, mindig beiktattam a programba valamelyik belvárosi cukrászda meglátogatását profiterol-zabálás végett. A nyalánkság abban az időben - tekintve, hogy az átlagbér 2500-3000 lej volt - meglehetősen drága volt 25 lejért, hiszen akkoriban 2 lej 50 baniért adtak egy kocka Rigó Jancsit és további 50 baniért finom limonádét lehetett inni. A profiterol viszont kihagyhatatlan volt. Ami még érdekes, hogy a nagy kehely nyalánkságot mindenestől, minden hozzávalójával együtt nevezték profiterolnak, s nekem azóta is ez jelenti a profiterolt függetlenül attól, hogy mostanság csak a képviselőfánkot szokás profiterolnak nevezni. Az eredeti változatban rendszerint volt három képviselőfánk, egy-egy gombóc vanília-, pisztácia- és csokifagyi jó sok tejszínhabbal a tetején, amire csokiöntetet csorgattak és meggyszemet tettek. Nos, mivel az én változatom TücsökBogár kiírására a SAD-ra készült, változtattam az eredeti változaton, vagyis megkaramellesítettem. Ám, nézzük csak, hogyan is?

Profiterol

3 db karamellkrémmel töltött képviselőfánk, 1 gombóc bodzafagylalt, 1 gombóc diós karamellfagyi, 1 gombóc csokifagyi, tejszínhab és karamellszósz.

Elkészítési ideje: 5 perc, ha előzetesen minden hozzávaló elkészült. Kiváló vendégváró desszert, hiszen a fagyikat akár napokkal korábban is elkészíthetjük, de képviselőfánk is elkészíthető egy nappal hamarabb. (Mellesleg ez volt a húsvéti desszertünk és überelt minden süteményt. A locsolóknak is ezt adtam és ők is nagyon értékelték.)

1. Elkészítjük a képviselőfánkot, a linken található leírás szerint azzal a különbséggel, hogy a krémjéhez karamellpudingot használunk.
2. Elkészítjük a bodzafagyit, a linken található leírás szerint.
3. Elkészítjük a  diós karamellfagyit, a linken található leírás szerint. 
4. Elkészítjük a  csokifagyit, a linken található leírás szerint.
5. Elkészítjük a karamellszószt az itt található recept szerint - legalábbis én eszerint készítettem és finom lett. 
6. Felverjük a tejszínt.
7. Fagyis kehelybe tesszük a három karamellkrémmel töltött képviselőfánkot, ráhalmozzuk a fagylaltgombócokat, tejszínhabot nyomunk rá, és lelocsoljuk karamellszósszal.

Jó fakanálforgatást!

6 megjegyzés:

TücsökBogár írta...

Nagyon szépen köszönöm, hogy részt vettél a játékban és egyből két recepttel is! Nagyon szeretem a profiterolt, ezt a kelyhet simán meg tudnám enni. :)

marisz57 írta...

Nagyon csábító a kinézete!
Nem ismerem a profiterolt, de ennyi finomsággal benne! - csak jó lehet!

Alíz írta...

TücsökBogár: én köszönöm a lehetőséget, nagyon jó kiírás volt, nagyszerű témával.

Marisz57: próbáld ki, nem fogsz csalódni benne! Ráadásul ízlés és kedv szerint variálható, lehet más fagyival, más öntettel és más krémmel is készíteni. :)

Kati írta...

Még sosem ettem, de csodás ez a fotó, nagyon megkívántam:)

Alíz írta...

Kati: ha majd jössz Gyergyóba, szólj, ilyet készítek. :)

Edi írta...

Egész egyszerűen csodálatos! Ismerem, de még sosem készítettem, most talán felbátorodok!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails