2012. május 22., kedd

Üde tavaszi saláta

A tavaszt leginkább a rengeteg virág és friss zöldség megjelenése miatt szeretem. Ilyenkor szemet gyönyörködtető a sokféle zöld a piacok asztalán, rendszerint be is szoktam vásárolni rendesen ilyenkor mindenféle zöldségből. Aztán a sokféle üde zöldből összedobok valami salátát, csak úgy találomra, mert nekem nincs egy kőbe vésett receptem a salátára. Rendszerint a hangulatom, na meg az éppen kézügyben lévő hozzávalók hordozzák, mi kerül a salátába. Ez most egy ilyen saláta lett, de lehetett volna másmilyen is. 

Üde tavaszi saláta 

Elkészítési idő: 10 perc. Egyszerű saláta, főételek kiváló kísérője, de önmagában is fogyasztható.

Saláta: 1 kötés hónapos retek, 1 kisebb uborka, 1 csokornyi fokhagymaszár, 1 kisfej saláta, koktélparadicsom ízlés szerint. 
Öntet: 3 evőkanál olívaolaj, 1 kiskanál balzsamecet vagy 1-2 kiskanál citromlé és 1-2 csepp méz. 

1. A zöldségeket megmossuk, megpucoljuk.
2. A hónapos retket és az uborkát ízlés szerint vékonyra szeleteljük, a koktélparadicsomot félbevágjuk, a fokhagymaszárat finomra aprítjuk.
3. A felvágott zöldségeket egy salátástálban enyhén sózzuk, összeforgatjuk, és tálalásig félretesszük.
4. Az apróra tépkedett salátát közvetlenül a tálalás előtt adjuk a salátához.
5. Tálaláskor meglocsoljuk az öntettel.

Jó tudni! 
• Ez a saláta tetszés szerint gazdagítható más friss leveleszöldséggel is: spenóttal, sóskával, madárbegysalátával. 
• Nem muszáj előre elkészíteni az öntetet, az olívaolajat és a balzsamecetet külön is az asztalra tehetjük, hogy mindenki ízlése szerint ízesítse.

Jó fakanálforgatást!

A recept megjelent a Székely Konyha áprilisi lapszámában.

3 megjegyzés:

Márti írta...

Látványnak is üde! imádom az ilyen salátákat :)

Kati írta...

Én is:)

Lenne egy kérésem:Egy kérés: Ha esetleg piacon jársz felétek és éppen fényképezőgép is van nálad. Fotóznál egyet nekem és mindenkinek. Feltennél egy fotót blogodra a mostanában már biztosan termő erdei szamóca kicsi nagy és hatalmas halmairól, amit Erdélyben sokfelé árulnak. Olyan fantasztikus látvány, az apró illatos gyümölcs kosarakban, kis ládákban, kupacokban. Felénk ilyet nem látni. Kis erdőkóstolás legalább képben! üdv. Andrea
Az Erdőkóstoló blog írója Andrea kért meg a fenntiekre, de nálunk nem árulnak szamócát, de arra gondoltam nálatok hátha igen, és megkérlek, hogy készíts neki néhány fotőt helyettem. Köszi előre is:) A blogja linkje:http://erdokostolo.blogspot.com/2012/05/vadviragos-hideg-italok-aztatott.html

Alíz írta...

Márti: Igyekeztem, hogy szép legyen. :)

Kati: Az erdei szamóca még nem terem nálunk, kb. egy hónap múlva esedékes, de amint megjelenik, szívesen készítek fotót akár többet is. Csak épp emlékeztess, hogy ne felejtsem el! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails