2012. szeptember 17., hétfő

Ajándék Kibédről - Cadou din Chibed

Érik az embert meglepetések, így engem is. Tegnap este kedves kibédi barátnőm, Irénke, jelezte, hogy küld nekem egy kis ajándékot, majd érdeklődjek az alfalvi iskolabusz söfőrjétől. Jót nevettem ezen, hiszen az alfalvi "varázslatos iskolabusz" sofőrje az én öcsém, aki nagy szeretettel végzi felelősségteljes munkáját, hiszen apró gyermekeket szállít iskolába meg haza. Mondtam is Irénnek, ez egyszerű lesz, hiszen csak az öcsémet kell elérnem telefonon. Végül őt sem kellett elérnem, hiszen ma reggel elsők között hívott ő, hogy lenne egy csomag, amit Kibédről küdtek és hozná is, ha otthon vagyok. Itthon voltam, természetesen, és amikor megláttam a jókora nejlon reklámszatyrot a kezében, rögtön az a sejtelmem támadt: Irénnel meglehetősen eltérő nézeteink vannak a kis fogalmáról. Ugyanis az este, amikor a facebook-on jelezte, hogy ajándékot küld nekem, egy üveg borról volt szó és egy adag gombócnak valóról. Ehhez képest érkezett egy üveg jófajta Küküllőmenti fehérbor Seprődi József borász pincészetéből a Nemzeti Gulyás Nap logójával, illetve egy vödörnyi szilva. A borról voltak elképzeléseim, hiszen ismerem Seprődi mester borait - el is teszem valami különleges alkalomra - a gombócnak való szilva mennyisége lepett meg, ugyanis egy vödörnyi szilvából még soha nem készítettem gombócot. Most sem fogok, ugyanis a vödörből bőven telik gombócra, kompótra, s még egy kis rumos szilvára is, ami szintén tervben volt ezen az őszön. Szívből köszönöm Irénnek a kedvességét, a vödröt igyekszem visszajuttatni mielőbb. Nyílván tele kaptam, tele küldöm.

Cateodata se intampla sa ai o surpriza asa din senin - ei, asa s-a intamplat si cu mine ieri/azi. Ieri seara o prietena din Chibed zicea prin facebook ca-mi trimite un mic cadou, si sa ma interesez la soferul autobuzului de scoala din Joseni. Am ris, fiindca soferul in cauza e fratele meu, cine cu mare devotament isi face treaba deloc usoara. Am si zis lui Irén, va fi usoara sa iau legatura cu el, doar trebuie sa-i dau un telefon. In fine nici nu trebuia sa-l sun, azi dimineata el m-a sunat printre primii si ma intreba, daca sunt acasa ca-mi aduce un pachet trimis din Chibed. Normal, era acasa, iar cand l-am vazut cu punga mare in mana, imediat ma gandeam ca avem notiuni total diferite cu Irén despre ce inseamna "un mic pachetel". Fiindca ieri seara cand discutam cu ea, mi-a zis ca-mi trimite un vin si niste prune pt. galuste cu prune. Iar azi am primit un vin din valea Tirnavei facut de Sperődi József, cu emblema Ziua Gulasului. Si a mai sosit o galeata de prune. Ei asta m-a surprins, fiindca eu ma gandeam ca intradevar o sa primesc niste prune pentru o portie de galuste cu prune. Multumesc din suflet cadoul, vinul il beau impreuna cu familia cu o ocazie speciala, din prune n-o sa fac numai galuste ci, am sa fac si compot si niste prune la cuptor cu rom.

3 megjegyzés:

Irén írta...

Tényleg csodabuszt vezet az öcséd ha már reggel ott volt.Küldtem volna többet de tele volt már amúgy is az autó. Ami gombócból a kevés nálunk az fejenként minimum 10 darab és ha marad,hidegen is eltűnik.Arról ne is beszélve,hogy fagyasztani is szoktam télire gombócot. Annak a rumos szilvának várom a receptjét,mert biztos másképp csinálod.

Kati írta...

Alíz, annak örvendek, hogy vannak még ilyen emberek mint Irén:)

alterego írta...

Mert megérdemled :-))) ilyeneket csak ez kap aki maga is jóbarát :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails